Buku Baru!

Sempena hari jadi yang ke-30, isteriku menghadiahkan ku sebuah buku baru yang dibelinya di kedai buku Times, Pavillion Kuala Lumpur. Sebelum ini aku sudah pun mempunyai beberapa buah buku falsafah yang lain seperti “magnum opus” Bertrand Russell yang cukup tebal. Bagi saya buku The Story of Philosophy karya Bryan Magee mungkin cukup cocok bagi para pembaca yang ingin tahu perkara asas tentang ahli-ahli falsafah tersohor barat.

Sudah tentu buku terbitan DK publishing ini lebih menarik sebagai pengantar kerana ianya bergambar dan mengupas perkara pokok know who and what dalam bidang falsafah barat.

Saya menyarankan buku ini dibaca oleh semua intelektual sebelum anda meneluku buku dengan tajuk History of Western Philosophy karya Bertrand Russel kerana saya jamin ada mungkin belum cukup stamina untuk menghadamnya. Maka buku ini boleh diibaratkan sebagai “salad” sebelum ada menjamah karya Russell yang ku anggap sebagai “main course”nya.

Jika belum kenyang cubalah “desert” karya Muhammad Hatta penulis indonesia yang menulis buku Alam Pikiran Yunani yang memberi pengantar falsafah Greek secara asasnya.

Dengan salad, main course dan desert di atas sudah cukup buat ada kenyang dan mengantuk di alam falsafah.

Selamat membaca!

p/s: oh ya harga salad ini ialah RM101.95 ada 10% diskaun jika anda ahli Times. 

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: