Pangkor Yang Permai

Selepas lama tidak bercuti bersama isteri saya mengambil  kesempatan cuti hujung minggu untuk bercuti di Pulau Pangkor. Paling akhir saya berada disini ialah pada tahun 1995 , itupun hanya sebentar mandi mandi di pantai bogak dan terus pulang. Perjalanan dari Putrajaya ke Pelabuhan Lumut mengambil masa 4 jam, ada dua cara untuk sampai kesini sama ada melalui jalan lama melalui Tanjung Kawang, Sabak Bernam dan Lumut, atau jika letih dan ingin mengelakkan lori bolehlah ikut lebuk raya PLUS masuk ke outlet Bidor menghala ke Teluk Intan, terus ke Setiawan dan Lumut.

Semalam saya bertolak agal lewat maklumlah habis tugas lebih kurang pukul 6 petang . 9 malam selepas habis sahaja Buletin Utama terus sahaja saya memulakan langkah, sedikit mengantuk tetapi isteri membekalkan air minuman dan sedikit makanan untuk dijamah sambil memandu. Sepanjang perjalanan kami berborak banyak tentang hari-hari kami nanti di Lumut dan di Pangkor. Untuk pengetahuan cuti kami ini ialah cuti sambil berkerja juga kerna program ini ialah Family Day sebuah agensi kerajaan yang isteriku adalah salah seorang pegawai disitu.

Jalan ke Lumut melalui Bidor dan Setiawan agak baik, lurus tetapi agak kurang rata, acapkali saya terpaksa menekan brek dan mengambil selekoh agak perlahan kerana lubang di jalan akibat tar yang kurang kualitinya. Kelihatan sebaris lori-lori balak susr masuk dari jalan-jalan denai masuk ke jalan utama sepanjang kami di teluk intan dan setiawan.

Agak memnatkan tapi seronok kerana memandu di tengah malam udaranya nyaman dan sejuk 24 degree celcius. Setelah 4 jam memandu kami tiba di Hotel Orient Star di pekan Lumut. Hotelnya sederhana , tetapi saya rasa paling baik di sini. Jam menunjukkan pukul 1.05 pagi aku bingkas mengambil barang-barang dan beg untuk check in. Masuk ke bilik 249 buka tv sebentar lilhat ada drama tv1 mata mula kuyu dan terus terlelap dengan nyenyaknya mengenangkan hari-hari indah esok…

2 Komen

1. Zul said,

Disember 17, 2007 pada 1:52 pm

Adakah tuan mengantuk atau siaran di drama di tv1 itu yg menyebabkan tuan mengantuk?

2. Disember 17, 2007 pada 2:42 pm

Aku yang mengantuk terutama apabila isteri berada di sisi he he he

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )